منوی اصلی

ارزیابی املاک و تعیین قیمت اموال، امور ثبتی و نقشه برداری
مقالات
دسته بندی مطالب

آشنایی با کانادا

آب و هوا، رفت و آمد، هزینه ها

کانادا دومین کشور پهناور دنیاست. کانادا در شرق با اقیانوس اطلس شمالی، در غرب با اقیانوس آرام، در شمال با اقیانوس منجمد قطب شمال ودر جنوب با ایالات متحده آمریکا هم مرز است . مساحت کشور کانادا حدود ده ملیون کیلومتر مربع می باشد واندکی از آمریکا بزرگتر وکمی هم از روسیه کوچکتر است.کشور کانادا از ده استان وسه قلمرو تشکیل شده است.

آب وهوای کانادا

کانادا دارای آب و هوایی سرد است ولی بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید ممکن است تابستانهای بسیار گرم هم داشته باشد. ونکوور از نظر دما دارای آب و هوایی معتدل است.

اقتصاد ودولت در کانادا

کانادا یکی از ثروت مندترین کشورهای جهان محسوب می شود واقتصاد کانادا از تنوع وگوناگونی فراوانی برخوردار است. صنایع گوناگونی اقتصاد کانادا را تشکیل می دهند که به سه گروه اصلی دسته بندی می شوند:

صنایع متکی بر منابع طبیعی، صنایع تولیدی،صنایع خدماتی .

کانادا غنی ترین منابع طبیعی از نفت و گاز ومواد معدنی تا الوار و کشاورزی را داراست

واحد پول کشور کانادا

دلار کانادا واحد پول این کشور است واسکناسهای رایج، پنج دلاری، ده دلاری و بیست دلاری است. اما اسکناسهاس پنجاه و صد دلاری نیز مورد استفاده قرارمی گیرند. سکه های رایج در کانادا عبارتند از : پنی (یک سنتی)، نیکول(پنج ینتی)، دایم( ده سنتی)،کوارتز(بیست و پنج سنتی)،لونی( یک دلاری) و تونی(دو دلاری)

بهداشت  در کشور کانادا

سیستم مراقبتهای بهداشتی کانادا یکی از بهترین برنامه های بیمه درمانی همگانی دنیا را فراهم کرده است که خدمات درمانی اصلی شهروندان ومقیمان دائم کانادارا تحت پوشش قرار می دهد. هر چند بیمه درمانی یک سرویس ملی است، مسئولیت اجرای ان بر عهده دولت های ایالتی در کشور کانادا  است و از این رو ممکن است از یک ایالت تا ایالت دیگر تفاوت هایی در ان وجود داشته باشد. بیمه خدمات درمانی دولت کانادارایگان بوده وهزینه های مراجعه به پزشک و بستری شدن در بیمارستان، درمان های اورژانس، بسیاری از آزمایشات پزشکی، اکثر جراحی ها، عکس برداری با اشعه ایکس و اکثر واکسیناسیون ها را در بر می گیرد. این بیمه هزینه های مروط به خدمات آمبولانس، دارو، دندان پزشکی، عینک و هزینه های طب جایگزین مثل فیزیوتراپی، روان درمانی، طب سوزنی، اورتوپدی و ماساژ درمانی را پوشش نمی دهد.  برخی ایالتها در کشور کانادا نظیر آلبرتا و بریتیش کلمبیا، دانشجویان بین المللی را تحت پوشش مراقبت های بهداشتی قرار می دهند. برخی نظیر کبک-اسکاتیا و آنتاریو، این دانشجویان را تحت پوشش مراقبتهای بهداشتی قرار نمی دهند و دانشجویانی که قصد تحصیل در این ایالتها را دارند بایداز طریق شرکتهای بیمه خصوصی اقدام به اخذ بیمه نمایند. دانشجویان بین المللی دانشگاههای آنتاریو به غیر از دانشگاه  وینزور باید در طرح بیمه سلامتی دانشگاه UHIP)) ثبت نام کنند.    

آموزش در کشور کانادا

در کانادا سیستم آموزشی به آموزش ابتدایی، متوسطه ( دبیرستان) وآموزش عالی ( دانشگاهها و کالج ها) تقسیم می شود. آموزش در کانادا تا سن شانزده سالگی اجباری است به استثناء ایالتهای انتاریو و نیوبران زوبیک که در آنها آموزش تا هجده سالگی اجباری است. سال تحصیلی مدارس کانادا معمولاً از اواخر ماه آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز و تا اواخر یا نیمه ژوئن ادامه دارد. سال تحصیلی دانشگاهی در کانادا بطور معمول از اواخر آگوست یا اوایل سپتامبرآغاز و تا پایان ماه آوریل ادامه می یابد.

هزینه زندگی در کانادا

اجاره آپارتمان یک خوابه در شهرهای بزرگ  کانادا برای مدت یک ماه

700-1100دلار

اجاره آپارتمان یک خوابه در شهرهای کوچک کانادا برای مدت یک ماه

700- 500 دلار

تسهیلات(آب، برق،..) برای مدت یک ماه

30- 20 دلار

هزینه تلفن، در صورتیکه مسافت طولانی نباشد برای مدت یک ماه

40- 20 دلار

هزینه تلفن همراه برای مدت یک ماه

40 دلار

هزینه تلویزیون کابلی برای مدت یک ماه

50-25 دلار

هزینه اینترنت با سرعت بالا برای مدت یک ماه

40 دلار

یک ماه هزینه خواربار برای هر نفر

300-200 دلار

12 عدد تخم مرغ

3-2 دلار

2 کیلوگرم برنج

6-2 دلار

کرایه اتوبوس محلی (یک طرفه)

2.25 دلار

تلفن شهری

0.25 دلار

هزینه فست فود(همبرگر،..)برای هر نفر

25-10 دلار

قهوه در کافی شاپ

1.70 دلار

هر لیتر بنزین

1.50-1.15  دلار

سینما

13-11.50  دلار

شلوار لی

80-40 دلار

کفش ورزشی

200-60 دلار

پرواز برگشت از ونکوور به تورنتو

1200-300 دلار

هزینه فرستادن نامه( داخل کانادا)

0.50 دلار

هزینه پست بین المللی نامه

1.45 دلار